0

Timisoara Business Elite

Filă de început…

Așa cum deja știți, echipa MindsHub este formată din studenți, majoritatea sub 25 de ani. Să facem un exercițiu de imaginație; gândește-te că ești un tânăr aspirant la o viață de succes, o viață în care nu concepi să nu ajungi pe coperta revistei Forbes sau compania ta să fie listată cel puțin pe locul 499 în Fortune 500. Am I dreamy? Poate că da, dar, dacă nu ne lăsăm să aspirăm la lucruri mărețe, ca viitori antreprenori sau studenți ai unei comunități de elită precum cea pe care MindsHub încearcă să o formeze, cum altfel ajungem măcar acolo unde PUTEM să fim?

Și, revenind la exercițiul nostru, ne-am imaginat deja acolo unde VREM să fim, dar, ca să ajungem unde PUTEM, câțiva pași sunt necesari. Cum ar fi să ne înconjurăm de oameni care deja sunt propulsați pe această cale, persoane din business, modele de succes, lideri ai comunității locale. Vi se pare un drum bun de început, așa-i? Ei bine, și mie.

Astfel, MindsHub a ajuns să fie prezent la un eveniment select, dar “călduros”, găzduit de Autonom, companie parteneră și un important pilon în promovarea și schimbarea educației din România, împreună cu BCR Pensii, alt partener de-al nostru prin BCR, care face minuni pe calea educației financiare.

Așa că, mai jos, puteți avea parte de puțin din multul cu care am plecat, entuziasmați nu de mulțimea cărților de vizită, ci de confirmarea că MindsHub este pe drumul cel bun; că are puterea să devină ceea ce se VREA a fi și nu doar ce POATE. Enjoy!

Ilinca Păun este, în prezent, Managing Partner la Colliers International Romania, membru în Bord și Profesor Expert la The Entrepreneurship Academy, profesor de Sales Psychology la Universitatea Alternativă, speaker, expeditor, mamă a 3 copii… Should I tell you more?

Ilinca Păun ne-a vorbit despre “Ce mai e nou în ceea ce privește spațiile de birouri” într-un context mult mai amplu, cel al diferenței dintre generația X și generația Y.
Un impas aduce schimbarea de paradigmă. Te ajută asta să schimbi mediul fizic al spațiului în care lucrezi? Studiile arată că da! ”Comportamentul nostru depinde foarte mult de mediul fizic.”
“Generația X față de generația Y. Li s-a modificat modul în care se uită la job.
De ce muncesc?
1. Millennials: caută o misiune, un drive, a higher purpose, ceva deasupra mercantilității și rutinei vieții normale, apoi bani, mediu de lucru frumos.
2. Dinozaurii: caută promovare, bani, mediu de lucru frumos și, la sfârșit, caută și un scop. Căutăm siguranță și stabilitate, zice Ilinca Păun.

Cât despre millennials, spune: “Formează triburi și comunități în jurul unor lideri informali, al unor mentori sau coach, apărute ca elemente noi. Nu caută stabilitate, ci elemente spontane, job rotation, de exemplu.” Vorbește mai apoi de ambient și spune că noi, generația Y, căutăm: “Spații accesibile, eliminarea completă a ideii de executive floor. Nu ar trebui să mai existe așa ceva, trebuie să învățăm că ce scrie pe cartea mea de vizită/salariu etc. este complet irelevant în fața judecății oamenilor mei și că ei mă vor judeca după ce știu, ce spun și ce exemplu le dau, nu după cum mă numesc sau câte zerouri are contul meu în bancă. Oamenii mai cred că tinerii cumpără autoritate… Schimbarea e însă majoră, rapidă și accelerată.” Voi cum simțiți? Is this true?

Până când găsiți un răspuns la întrebarea mea, vă las cu un video pe care Ilinca Paun ni l-a recomandat tuturor, World’s Greenest Office Building: The Edge.

Dan Ștefan și fratele său, Marius Ștefan, sunt fondatorii Autonom. Azi cresc o companie de mobilitate, care, pentru trei ani la rând, a luat titlul de Best Employer.

Dan Ștefan a discutat despre oamenii din compania Autonom: “De ce sunt oamenii noștri atât de engaged?”. Câteva informații din ultimul studiul global referitor la engagement, USA 33% engagement față de locul de muncă, relații tranzacționale, nu sunt motivați, nu se identifică decât pur contractual. Nivel global, 13%, în scădere. În Autonom, procentul este însă de 86%”.

Se discută apoi despre autonomie în ceea ce privește mașina viitorului: Să ne imaginăm mașina ca un activ. 95% din timp, mașinile stau. Restul de 5% nu e rulaj optim, se stă în trafic, se caută locuri de parcare, e câte o persoană în mașină, optimul e 1-2% pentru un activ care nu e tocmai ieftin.” Asta ne duce în discuția despre car sharing, despre care vom scrie poate un articol separat 🙂

Tot sistemul acesta de management pe care îl folosim, axat pe eficiență, este oare cel mai bun? “De unde vine creativitatea, inovația? Vin mai degrabă din a lăsa o mică parte din timp pentru altceva. Look at Google!” Modele descentralizate puse în lumină, bazate pe autonomie. Autonomia e o nevoie profund umana. Asa se explica succesul acestei companii care are la bază o acțiune obișnuită, de a închiria mașini. Pe website-ul Autonom scrie așa: „Succesul, pentru noi, este dat de mulțumirea clienților și de evoluția colegilor. Creșterea afacerii, profitabilitatea și stabilitatea financiară sunt, toate, consecințe firești.”

Adrian Florea, managing partner la Trend Consult, a vorbit de cultura organizațională, de climat și de o bucla, despre care aflați mai jos. “Cultura unei organizații: cum se face pe la noi? Asta este cea mai simplă definiție a culturii unei organizatii.” Exemplul pe care îl dă se poate vedea cel mai bine in videoul de mai jos. Vedeti modelul? Ce părere aveți despre ce se întâmplă acolo?

Bucla – Comportament, Normă, Mediu
”Norma este o consecință. Dacă apare liderul, normalul s-a schimbat. Nu o poți schimba pentru că vrei, mulți manageri încearcă să își convingă oamenii să își schimbe norma prin reguli, prin decizii. NEVER, nu funcționează.”

”Care este diferența dintre cultură și climat? Climatul este o sumă de percepții și emoții; percep sala asta ca fiind foarte mare, deci mă simt nesigur să vorbesc. Prin urmare, într-o organizație cu climat plăcut, crește… engagementul! Ceea ce determină performanța organizației nu e climatul, e cultura. O cultură sănătoasă generează performanța economică. Combinația dintre cele două e idealul. Elementele sunt foarte actuale, de introducere a unor concepte psihologice în conducerea afacerii, am ajuns să vorbim despre human behavior, nu de human capital.”

Încheie printr-o frază promițătoare! ”Organizația viitorului este cea care înțelege că este normal pentru oameni să repete un comportament pe care îl găsesc într-un mediu gata făcut și e normal să înțeleagă că ceea ce contează cu adevărat, mai degrabă decât un climat plăcut, este un set de norme sănătoase care te duc spre performanță.”

Radu Crăciun – în prezent, CEO al BCR Pensii, având o experiență de peste două decenii în piețele financiare – a vorbit despre capital și resursa umană. Mai multe din ideile și analizele lui Radu Crăciun aflați pe raducraciun.ro.

“Invocarea constantă a trecutului pentru anticiparea viitorului este o naivitate. Practic, schimbările de structură, deciziile luate la nivel economic fac ca viitorul să fie o mare necunoscută, iar trecutul să nu ne servească deloc la ce se va întâmpla în viitor.” La facultate nu te învață așa. Se vorbește de cicluri, de “repetarea istoriei”, “repetarea greșelilor”, look back when you want to predict the future. “Unii se așteaptă ca România să urmeze aceeași evolutie a țărilor dezvoltate, aceeași acumulare graduală de capital etc. România, dacă vrea să fie o țară prosperă, trebuie să găsească o altă cale. Problema noastră se reduce la capital și forță de muncă. Or, capitalul românesc este sublim, nu lipsește cu desăvârșire, dar este puțin.” Care este cea mai de succes la nivel global, firmă românească? Răspuns din sală: Bitdefender – “firmă de IT, nu e intensivă în ceea ce privește capitalul, nu e o întâmplare că e cea mai de succes. Altă firmă de succes, Dedeman, are o amprentă regională. Firmele românești de mare succes nu vor fi firme care să aibă nevoie de mult capital”.

Se discută apoi despre capitolul resursa umană: “Din punct de vedere al capitalului uman, avem o problemă atât cantitativă, cât și calitativă. România nu va fi niciodată Germania sau Olanda, ci mai degrabă la fel de frumoasă și prosperă ca Italia, dar având și punctele slabe ale acestei țări”.

“Eșecul major al tuturor politicilor pe care România le-a făcut este diferența dintre est și vest; discrepanța dezvoltării economice. Calea în ceea ce privește factorul de muncă, însă, este conturată astfel: angajații trebuie să fie accesați, instruiți și motivați.”

Închei printr-o problemă pe care ne-a aruncat-o tuturor: “Să renunțăm la legenda românilor ieftini. România nu va mai putea concura cu alte țări pe baza forței de muncă calificate, dar “ieftine”. Ca să fie reținuți și să nu plece va trebui să fie bine plătiți! Faceți planuri de business cu ideea unei forțe de muncă scumpe.”

Încheiere. Concluzii

Material realizat de Ana Maria Popa din echipa MindsHub. Multumim!

In categoria: Despre Autonom, Evenimente, Info utile Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Din aceeasi categorie

Promovati

Comentati

Submit Comment

© 6828 Autonom Rent A Car Blog. Toate Drepturile Rezervate.